GBK:s årsfest 2014

festbild

Klubbmästaren har ordet
Antalet deltagare på klubbens årsfester har ökat markant de senaste åren. I fjol hade vi 122 deltagare, vilket utmanade krögaren på Ingarö golfklubb att trolla fram mat till ytterligare 20 personer som anmält sig efter sista anmälningsdag.

Vi räknar med att vi i år passerar 120 gäster. Var därför ute i god tid med din anmälan. I möjligaste mån tar vi emot alla gäster, men passerar vi 130 börjar det bli trångt.

Jag ser det växande antalet deltagare på årsfesterna som ett gott tecken på trivsel och en ökad vilja att lära känna sina klubbkompisar.  Vi har haft riktigt kul på festerna och vi önskar att fler upptäcker årsfesten som en möjlighet att närma sig klubbmedlemmar som vi annars bara ser på våren och hösten. Det är dessutom ett perfekt tillfälle för dig att träffa styrelsen och alla funktionärer som lägger ner sin fritid på att varvet ska fungera och att ni alla är nöjda.

Ett separat utskick till varje medlem kommer i mitten av oktober med posten. Detaljerna för festen hittar du dock här.

När
Lördagen den 8 november 2014, kl 17:30 – 00:30.

Var
Ingarö golfklubb, Fågelviksvägen 1, 134 64 Ingarö
Klubben ligger på Ingarö ca 20 min från Slussen – ta väg 222 mot Gustavsberg, kör av  avfart Gustavsberg/Ingarö och tag vänster mot Ingarö. Kör ca 2 km och kör igenom samhället Brunn. Efter ca 800 m tag in vänster vid skylten Golfklubb

igk

Mat
Buffe med fritt val mellan fisk och kött, ingen föranmälan behövs

Kontakta mig om du har speciella behov när det gäller mat (allergi, vegetarian m.m.) Ni ser mina kontaktuppgifter längst ner i detta inlägg.

Dryck

Välkomstdring, två glas vin eller öl till maten samt smaskens till kaffet. Därefter egna inköp i baren

Musik
I år spelar ett band som heter ”Dead Mans Hand”. Flera av bandets medlemmar har direkt eller indirekt koppling till båtklubben vilket gör det extra kul att de spelar för oss. Bandet är informerade om klubbens bredd i ålder och kommer att framföra musik som passar oss alla som gillar att dansa, gammal som ung.

Musiken planeras starta omkring 21:00 och 21.30 och spelar till strax efter Midnatt. Lokalen måste stänga senast 01:00 varför lokalen måste vara utrymd senast då.

Anmälan
Anmälan sker genom inbetalning av 120 kronor per person till PlusGiro 606 29 35-9 senast den 1 november 2014. Glöm inte att ange ditt/era namn i samband med inbetalningen. Ange ”GBK Årsfest 2014” som ärende/rubrik.

Betalar du efter den 1 november 2014 måste du kontakta mig så att jag vet att du/ni vill komma. Det tar ett antal dagar innan vi ser inbetalningarna i PG. Betalar du sent ser vi dig inte och kommer därför heller inte att räkna med att du kommer.

O.S.A
Den 1 november 2014

Transport
De flesta kommer med bil. Samåk gärna. Förra året fungerade detta bra. Hör av er till de som har bil och gör upp om vem som kan köra. Tänk på de som inte har bil och erbjud dem gärna skjuts. Några har söner och döttrar med nytagna körkort som betalar igen för många års skjutsande till sina tävlingar och turneringar. Sen finns det även taxi, kosta på er den tjänsten om ni hellre vill njuta av maten tillsammans med vin/öl. Jag kommer att föranmäla hos Värmdö Taxi att vi har fest denna kväll.

Frågor
Har du några frågor om festen, hur du ska komma dit eller speciella krav på mat, hör av er till mig så ska jag göra så gott jag kan för att hjälpa dig. När det gäller matönskemål så förmedlar jag dina behov till köket. Maila eller ring:

roger.lindblom@secorum.se

Varmt välkomna allesammans