Båtregistret BAS

Vårat medlemsregister tillhandahålles av Svenska Båtunionen. Varje medlem har fått ett användarnamn och lösenord tilldelat för att själv kunna logga in i registret och hålla sina uppgifter aktuella.
Nedan finns en lathund för inloggning som hjälper dig med hur du använder Båtunionens hemsida. För att logga in behöver du ditt användarnamn och lösenord. Minns du inte ditt lösenord kan du be om ett nytt i båtunionens inloggningsruta, det kommer då att skickas till din mail-adress.

LOGGA IN

1. Gå in på batunionen.se
2. Uppe i högerhörnet finns en länk ”BAS” som leder till inloggningssidan.
3. Logga in med antingen BankID (kräver att du registrerat ditt personnummer) eller ange ditt användarnamn och lösenord.
Första gången du loggar in ska du godkänna villkoren för detta system, godkänn och klicka på ”Fortsätt”, längst ner på sidan.
Nu har du loggat in hos Båtunionen och kommit till ”Min Sida”.

KONTROLLERA DINA UPPGIFTER I BAS-K

För att komma till BAS-K, klicka på ”Båtklubbar” och sedan på ”BAS-K”.
Om dina uppgifter inte visas direkt skriver du in ditt medlemsnummer eller namn under ”Sökkriterier” och klickar på ”Sök”.

Under de fyra flikarna kan du kontrollera:
Medlemsinfo – Här finns dina medlemsuppgifter.
Båtar – Information om vilka båtar och båtplatser du har.
Avgifter – Avgifter som du har aviserats för samt betalningsstatus (kommer inom kort).
Scheman – De aktiviteter som du har anmält dig till.

Om någon uppgift inte stämmer kan du anmäla ändrade kontakt och båtuppgifter.

GLÖMT LÖSENORD ELLER ANVÄNDARNAMN

1. Följ instruktionerna om hur man loggar in.
2. Klicka på texten: ”Har du glömt ditt användarnamn/lösenord, var god klicka här”.Fyll i din e-postadress och klicka på ”Återställ lösenord”.
Efter cirka 15 minuter kommer dina inloggningsuppgifter till din e-post.
3. Om detta inte hjälper, skicka e-post till kassa@gustavsbergsbatklubb.se

Ange ditt namn och medlemsnummer så hittar GBK lättare rätt medlem. Glöm inte att beskriva problemet.
4. Om du har bytt e-postadress så kan det vara problemet. Du måste först anmäla din nya e-postadress (samma som ovan) för att kunna få ett nytt lösenord.

BYT LÖSENORD

1. För att byta ditt lösenord till något som du själv väljer följer du inloggningsinstruktionen tills du kommer till ”Min sida”.
2. Klicka på ”Ändra lösenord” som ligger under menyn ”Min sida”
3. Fyll i uppgifterna och klicka på Spara.